יתרונות איתור נזילות

מערכת שורש  ח אייר, תשעח  4/23/2018

רטיבות בקירות היא בעלת פוטנציאל עצום לנזק. ועשויה לסכן את הדיירים ולכן כדאי לטפל בבעיות מסוג זה בדחיפות ולא להשאיר אותן ביד הגורל
.......................

יתרונות איתור נזילות
כל בית בנוי מכמה מערכות עיקריות וחשובות אשר מאפשרות חיים נוחים לדיירים. הצנרת הביתית הינה אחת המערכות שמדובר עליהן, ככל שמדובר על בתים ישנים קיים סיכוי גדול לנזילות שמקורן בתוך הקיר, מתחת למרצפות או אפילו על גג הבית. מאידך גם בבתים חדשים לגמרי מתרחשות לעיתים נזילות שהסיבה להן היא ליקויי בניה, שימוש בחומרים לא איכותיים ותאונות שונות.
על מנת לאתר נזילה יש לפנות לבעל מקצוע מיומן ומנוסה אשר מצויד בכלים הנכונים. ישנם כיום כלים משוכללים אשר מיועדים לצורך איתור נזילה במהירות, הטכנולוגיות מבוססות על חום, תנועה ואפילו שמיעה. גילוי נזילות נעשה על ידי אינסטלטור ומומלץ לחפש אחד מנוסה שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

מה עושים במקרה של נזילה
כאשר אתם נתקלים בכתם של רטיבות על אחד מקירות הבית אז ככל הנראה הנזילה כבר בעיצומה. במקרה כזה יש לנקוט במספר פעולות:
• ראשית יש לסגור את הברז הראשי של הבית. סגירת הברז תביא לעצירת הזרימה והפחתת הנזק.
• לאחר מכן יש לפנות לבעל מקצוע שיגיע בדחיפות ויטפל בנזק. ברב המקרים הנזילות מתרחשות דווקא בזמן שהבית ריק או בשעת לילה כאשר הצנרת לא פעילה והלחץ על הברזים גדול.
• כאשר מתקשרים אל בעל המקצוע יש להסביר לו בצורה ברורה על מה מדובר. לא כל בעלי המקצוע מצוידים בידע ובציוד שבעזרתו ניתן לטפל בבעיה.
הטכנולוגיה שקיימת היום מאפשרת איתור נזילות בקלות וללא צורך בשבירת קירות או הרמה של מרצפות בבית. ישנם מכשירים שונים שפועלים על שיטות מתוחכמות כמו אינפרה אדום אשר מראות בצורת מדויקת היכן הנזילה. כך ניתן לתקן את הדליפה במהירות ומבלי להסב נזק לדירה.

איך פועלת מצלמה טרמית
מדובר על מכשיר משוכלל שמאפשר לגלות דליפה על ידי קרניים אינפרה אדומות שמציגות את הבדלי הטמפרטורה. המכשיר משקף לבעל המקצוע מה הטמפרטורה מתחת לרצפות, מאחורי קירות והתקרה. על גבי המכשיר מוצגת מעין מפה מדויקת אשר מראה את הנקודה הספציפית של מקור הנזילה. אין כאן מקום להשערות והטיפול הינו מדויק מאוד.

ניתן להשתמש במכשיר לאיתור נזילות בעקבות איטום לא איכותי בחדרי רחצה ואמבטיות, מרפסות או גגות. בנוסף ניתן להשתמש במכשיר איתור של נזילה במערכת הצנרת, ביוב וגם מרזבים. ליקויים שונים בקירות, סדקים ושברים גם הם עלולים לגרום לנזילה. בתום העבודה יופק דוח אשר מפרט את כל ממצאי הבדיקה. הדוח יכלול תצלומים טרמיים וגם המלצות שנועדו לטיפול בבעיה.

נזקים כתוצאה מרטיבות
רטיבות בקירות היא בעלת פוטנציאל עצום לנזק. החל מעובש שעלול לפגוע ברהיטים ובחפצים שונים ברחבי הבית ועד להתפוררות של הקיר או התקרה. עובדה זו עשויה לסכן את הדיירים ולכן כדאי לטפל בבעיות מסוג זה בדחיפות ולא להשאיר אותן ביד הגורל. בכל מקרה מומלץ להתייעץ ולא לנסות לטפל בבעיה בכוחות עצמיכם.